Als Data Segmentation Analyst binnen Marketing speel je een cruciale rol in het versterken van onze marketingcampagnes door middel van gepersonaliseerde en doelgerichte klantcommunicatie. Je werkt nauw samen met diverse teams om datagedreven klantervaringen te ontwikkelen die zowel de verkoop bevorderen als de betrokkenheid in aftersales verhogen.
Wat wordt jouw rol?
- Leidt geavanceerde klantdatasegmentatie en ontwerpt strategieën voor marketingcampagnes:
- Gebruikt CRM- en datatools (Databricks) om relevante klantgegevens te extraheren voor campagnetargeting
- Ontwikkelt en implementeert segmentatiestrategieën om specifieke klant-/prospectsegmenten effectief te targeten voor e-mailcampagnes, sociale media, enz.
- Werkt samen met marketingteams om campagnedoelstellingen en vereisten te begrijpen
- Stelt gepersonaliseerde CRM-campagnes op en automatiseert deze om klanten naadloos door op maat gemaakte ervaringen te leiden:
- Bouwt campagnejourneys
- Bereidt data-audiences voor digitale campagnes voor
- Analyseert van CRM-campagnes:
- Monitort en analyseert de prestaties van marketing e-mailcampagnes
- Voert A/B-tests en controlegroepen uit en analyseert de resultaten om de effectiviteit van campagnes te optimaliseren
- Biedt inzichtelijke rapporten over de prestaties van e-mailcampagnes en doet aanbevelingen voor verbeteringen
- Datamanipulatie en databeheer voor marketingcampagnes:
- Werkt samen met datateams en IT om data-gerelateerde problemen met marketingcampagnes op te lossen
- Implementeert marketingcampagneflows om de klantendatabase te verrijken en bij te werken
- Breidt het marketingdatamodel uit om relevante en gepersonaliseerde marketingcampagnes te waarborgen
- Implementeert best practices voor kwaliteitsbeheer van data
- Cross-functionele samenwerking:
- Werkt nauw samen en deelt expertise met marketing-, verkoop- en aftersalesteams om inzichten te verzamelen en campagnestrategieën af te stemmen op de algemene bedrijfsdoelstellingen
Gaat dit over jou ?
- Master in Business, Marketing of een gerelateerd vakgebied
- Ervaring met CRM-campagneanalyse, dataselectie en segmentatie
- Beslagen in CRM-tools en analyseplatforms
- Ervaring met marketing automatisering platformen zoals Salesforce Marketing Cloud en datavisualisatietools zoals Power BI om resultaten te versterken
- Analytische ingesteld: je weet data te vertalen naar bruikbare inzichten
- Oog voor detail, met sterke organisatorische en projectmanagementvaardigheden
- Kennis van SQL, HTML en AMPscript
- Kennis van technieken voor datamodellering en datacleaning
Waarom kiezen voor D’Ieteren?
- Een uitgebreid loonpakket gebaseerd op jouw competenties en prestaties, een jaarlijkse bonus, 11 extra vakantiedagen, maaltijdcheques en een pensioenplan, hospitalisatie- en ambucare verzekering, ...
- Keuze uit tal van mobiliteitsoplossingen die passen bij jouw levensstijl. Of het nu gaat om een bedrijfswagen, een abonnement voor openbaar vervoer, fietsleasing of autoleasing voor zowel jou als je gezin, de keuze is aan jou!
- Profiteer van de mogelijkheid om efficiënt vanuit huis te werken, met een thuiswerk- en internetvergoeding, en een compleet IT-pakket om jouw comfort te garanderen
- Ontwikkel je talenten verder door middel van opleidingen in onze D’Ieteren Academy
- Breed aanbod qua carrière-opportuniteiten: met meer dan 31 merken, bieden wij een overvloed aan kansen om jouw professionele groei te bevorderen
Dus … D'Ieteren, wie zijn we ook alweer?
Wij bouwen aan mobiliteit van de toekomst in België! We ontwikkelen non-stop een steeds ruimer gamma mobiliteitsproducten en -diensten die verder reiken dan het louter verkopen en verdelen van voertuigen. Dit brede ecosysteem van merken, producten en diensten heeft als enig doel uw dagelijkse leven gemakkelijker te maken.
Locatie
Leuvensesteenweg
3070 Kortenberg
Belgium